×Käytämme evästeitä palvelun kehittämiseen
Evästeiden avulla voimme kerätä tietoja paremman palvelun takaamiseksi. Käytämme omien evästeiden lisäksi Googlen tarjoamia evästeisiin ja muihin teknologioihin pohjautuvia työkaluja. Hyväksymällä evästeiden käytön, sallit kerättävien tietojen käsittelyn. Keräämme anonyymiä tilastoa evästeiden käytöstä.
Voit jatkaa sivuston käyttöä oletusasetuksilla tai muuttaa evästeasetuksia painamalla Asetukset. Halutessasi voit hylätä kolmansien osapuolten evästeet valitsemalla hylkää ja jatkaa sivuston käyttöä välttämättömillä evästeillä. Voit muuttaa näitä asetuksia painamalla sivun alalaidasta evästeasetukset.
Lisätietoja verkkosivujen evästeistä.
Tietosuoja
Tässä näet listan Kangasalan Sanomien verkkosivuilla käytetyistä evästeistä.
Kangasalan Sanomat
Eväste | Kesto | Kuvaus |
---|
ks_user | tilausjaksosta riippuvainen | Käytetään kirjautuneen käyttäjän istunnon tunnistamiseen. |
ks_session | tilausjaksosta riippuvainen | Kirjautuneen käyttäjän istunnon tunniste. |
ks_view | istunto | Viimeisimmän sivun katselun tunniste. |
ks_cookies | 90 vrk | Käytetään evästeasetuksen tallentamiseen. |
ks_cookies_save | max 90 vrk | Kertoo järjestelmälle kun evästeasetuksia on muutettu. Tämä eväste asetetaan silloin kun evästeasetuksia muutetaan, se poistetaan tämän jälkeen, todellinen voimassaoloaika rajoittuu muutamaan sekuntiin. |
ks_test_cookie | 90 vrk | Tarkistetaan onko evästeet tuettu käyttäjän selaimessa. |
ks_note_article | 2 vrk | Tallennetaan uutisten sisällä viimeisimpänä näytetyn bannerisarjan banneri |
ks_note_top | 2 vrk | Tallennetaan paraatibannerin viimeisimpänä näyetty banneri bannerisarjasta |
ks_note_cover | vuorokauden loppuun | Tallennetaan tieto viimeisimpänä näytetystä popup-bannerista. |
ks_note_boksinumero | vuorokauden loppuun | Tallennetaan tieto viimeisimpänä näytetystä boksi-bannerista. |
Google Analytics
Eväste | Kesto | Kuvaus |
---|
_gat | 1 minuutti | Pyyntöjen suodatus |
_ga | 2 vuotta | Sivunäyttöjen laskeminen ja tallennus |
_ga_* | 2 vuotta | Sivunäyttöjen laskeminen ja tallennus |
_gid | 24 tuntia | Sivunäyttöjen laskeminen ja tallennus |
Zeffi
Eväste | Umpeutuminen | Kuvaus |
---|
e~zef-eu-stable_zef_u | 19.1.2038 | Tallennetaan tieto kyselylomakkeesta. |
messagesUtk | 19.1.2038 | Tallennetaan tieto kyselylomakkeesta. |
Evästeasetukset
Välttämättömiä evästeitä ovat: kirjautumisen, bannereiden, evästeasetuksen ja kyselyjen evästeet sekä mahdolliset roskapostisuodatuksen evästeet. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä.
Kolmannen osapuolten evästeisiin kuuluu: Google Analytics, Google TagManager, ShareThis, Facebook. Huomioithan että kaikki toiminnot eivät välttämättä toimi/näy oikein ilman evästettä.
2 kommenttiaKommentoi
eikös siihen nykyiseenkin ammattikouluun tullut jo hometta, tai ainakin homeen alkua rakennusvaiheessa?
On aika muuttunut. Kosteuskysymykseen totean vain, että suurin syy niihin oli 1970-luvun alun öljykriisit ja niistä johtunut lämmönsäästäminen tekemällä taloista mm. muovia käyttäen liian tiiviitä ja unohtaen samalla kunnollisen ilmastoinnin. Henkilökohtaisena muistona oheinen juttu koulun työmaalta. Olin aikeissa mennä yhteiskoulun jälkeen Tekniseen Opistoon opiskelemaan rakentamista, kun olin ollut jo 12-vuotiasta alkaen paljon kirvesmiesisäni kanssa monilla rakennuksilla. Silloin vaadittiin kahden vuoden todistettava tutustuminen alaan ennen pääsykokeita. Siirryin Ilkon kappelityömaalta marraskuuun alussa1960 ammattikoulun juuri alkanelle työmaalle aputöihin. Rakennusliike Havia oli hankkinut saksalaisen Kaiser-merkkisen, nouseva puomisen ja teleskooppirunkoisen rakannusnosturin. Ensimmäisellä kuskilla oli henkilöhtaisia ongelmia ja niinpä erään työpäivän päätyttyä vastaavamestari lykkäsi käteeni sakasankieliset ohjeet ja sanoi että alat huomenna ajaa tuota nosturia. Saksa-Suomi sanakirja oli vihdoin kovassa käyttössä. Nosturia ohjattiin kahden vivun avulla, jotka kääntyivät neljään suuntaan ja joisa oli useita nopeuksia. Pelottavan vaikea alku onnistui kuitenkin kaiketi kohtalaisesti, vain yhden betonimiehen päästä pyyhkäisin karvalakin kevysti pois kääntyessä. Oma lukunsa oli sitten nosturin siirtäminen kerrostalotyömaalle Koivistonkylään kuorma-auton perässä, jolloin kääntelin veivistä takapäätä pysymään mutkissa tiellä. Uudella työmaalla nosturi oli täydessä koskeudessa eli hytti on 24 metriä maasta. Kerran miehet tasoittivat anturanpohjia ja kun rupesin nostamaan koskeaan maahan imeytynyttä jassikkaa niin puomi vain painui ja kun viime hetkellä annoin löysiä, kuului kova kolaus takapyörien pudottua takaisin kiskoille. Nostureilla ei ollut silloin minkäänlaisia pakollisia tarkastuksia enkä muista missä vaiheessa selvisi, etteivät siinä ollut mitkään rajakartkaisijat päällä. Muutama hikinen herätyshän siitä seurasi myöhemmin. Rakennusarkkitehti Eero Järvenpää (kuvakin olisi kuskista)