Mainos

JPond Oy tarjoaa helpotusta yritysten arkeen

Mr Pond (Janne Lampi) ja Miss Manipenni (Kirsi Tulkki) pitävät huolen, että asiakkaat voivat keskittyä yritystensä ydintoimintojen pyörittämiseen. JPond hoitaa sillä välin ”takakentän hommat”.

Lentolassa toimistoa pyörittävää JPond Oy:tä voi luonnehtia täyden palvelun yrityskehitys- ja tilitoimistoksi. JPondin palvelutarjonta onkin vakuuttava: se tarjoaa apua yritysten liiketoiminnan kehittämiseen, talousjohtamiseen, kirjanpitoon, palkanlaskentaan, HR-palveluihin sekä toimisto- ja sihteeripalveluihin.

– Yrittäjät painivat usein yritystensä hallinnollisten tehtävien kimpussa unohtaen oman aikansa arvon. Siksi pakolliset, puulta maistuvat tehtävät hoidetaan usein kaiken muun jälkeen ”omalla ajalla”

– Jopa öisin, sanoo JPondin Miss Mani-penniksi tituleerattu Kirsi Tulkki.

– Me haluamme palveluillamme varmistaa sen, että yrittäjillä jää aikaa myös vapaa-ajalle ja harrastuksille, kertoo itse Mr Pond eli yrityksen perustanut Janne Lampi.

Positiivisella ja rohkealla asenteella

JPond pitää ohjenuoranaan neljää asiakasarvoa, joita ovat optimismi, rohkeus, ilo palvella ja asiakastaju.

Optimismi näkyy yrityksen toiminnassa siinä, että asioihin suhtaudutaan lähtökohtaisesti positiivisesti: uhkien sijaan energia suunnataan asiakasyritysten osaamiseen ja sen tuomiin mahdollisuuksiin. Vaikka huonotkin jaksot kuuluvat yritysten elinkaareen, ei niihin jäädä jumiin, vaan katse käännetään aina eteenpäin.

– Rohkeus kulkee käsi kädessä optimismin kanssa. Kun asiakkaamme näkevät meidän tavoin oman potentiaalinsa ja rajattomat mahdollisuutensa, löytyy sen kautta rohkeutta lähteä erilaisia tavoitteita kohti. Me autamme asiakkaita ymmärtämään, että heillä on lupa menestyä, Lampi kertoo.

Asiakastaju ja auttamisen halu kaiken perustana

Palvelemisen ilo syntyy JPondissa jokaisen työntekijän vilpittömästä halusta auttaa asiakkaitaan. Jo työntekijöiden tapa vastata puhelimeen paljastaa, että langan toisessa päässä on iloinen ja palvelualtis henkilökunta.

– Auttaminen on työmme suola. Kun halu auttaa tulee sydämestä, on asiakkaidemmekin helppo kertoa meille huolensa ja tarpeensa. Palvelumme on aitoa, ja auttamisesta tulee hyvä mieli niin meille kuin asiakkaillemme, Lampi sanoo.

Asiakastaju on niin ikään yksi JPondin toimintaa ohjaavista arvoista, joka toimii asiakasyhteistyön edellytyksenä. Työntekijät tuntevat asiakkaansa läpikotaisin, jolloin yhteistyö on kaikin puolin tehokasta.

– Pyrkimyksenämme on olla kunkin asiakasyrityksemme ulkoistettu talous-hallintaosasto, Lampi sanoo.

– Olemme näin yhtä aikaa sekä asiakasyritystemme sisällä että niiden ulkopuolella. Pystymme siksi auttamaan yrityksiä ikään kuin ”sivusta mutta sisältä”, Tulkki lisää.

Ketterä ja ammattitaitoinen henkilökunta

JPondin Kangasalan-toimipisteellä työskentelee yhteensä kuusitoista henkilöä. Lammen, eli Mr Pondin, ja Tulkin, eli Miss Manipennin, lisäksi talosta löytyy yksi-toista kirjanpitäjää ja kolme palkanlaskijaa. Lisäksi yksi henkilö työskentelee Jyväskylän toimipisteellä.

– Meiltä löytyy paljon osaamista, mutta myös pienen firman ketteryyttä. Pystymme joustamaan asioissa, räätälöimään toimintoja sekä reagoimaan tilanteisiin asiakaskohtaisesti, Tulkki sanoo.

– Kullakin asiakkaallamme on oma yhteyshenkilönsä, minkä lisäksi yritysten tukena on aina muitakin työntekijöitämme. Henkilökohtainen ote takaa palveluidemme korkean laadun, Lampi lisää.

Asiakkailla ei myöskään ole itsellään aina tietoa siitä, missä kaikessa he saattaisivat tarvita apua.

–Siksi me myös tarjoamme asiakkaillemme aktiivisesti apua ja neuvoja sekä otamme rohkeasti kantaa asiakasyrityksiä koskeviin asioihin. Näin asiakas saa tukea sellaisiinkin asioihin, joissa hän ei ehkä tiennytkään apua olevan saatavilla, Lampi kertoo.

Tulevaisuudessa kasvua ja kehitystä

Jo nyt ammattitaitoinen ja hyvinvoiva JPond pyrkii koko ajan laajentamaan omaa osaamistaan niin asiakkaita varten kuin omaa palvelukattaustaan parantaakseen.

– Lähes puolet työntekijöistämme suorittaa tälläkin hetkellä jotakin lisä-tutkintoa, Tulkki kertoo.

– Sähköisten ohjelmistojen mennessä lujaa eteenpäin haluamme pitää myös teknisen osaamisemme jatkuvasti ajan tasalla, Lampi sanoo.

Asiakasyrityksiä Helsingistä Kolariin

JPond toimii jo nyt reilun 300 asiakasyrityksen tukena. Sähköisten työkalujen ansiosta yhteistyö ei ole rajattua maan-tieteellisesti, ja JPondillakin asiakkaita löytyy Helsingistä aina Kolariin asti.

Asiakasyritysten kokokin vaihtelee yhden hengen yrityksistä muutamia kymmeniä henkilöitä työllistäviin firmoihin.

– Meidän asiakkaaksemme on tervetullut minkälainen ja minkä kokoinen yritys tahansa, kunhan halua kehittymiseen, kasvuun ja menestymiseen löytyy, Lampi vinkkaa.

JPond Oy
Lentolantie 11
36220 Kangasala
p. 010 5743 800
www.jpond.fi

Kommentoi

Lähettämällä kommentin, olet lukenut ja hyväksynyt kommentointiin liittyvät säännöt sekä tietosuojaselosteen.