×Käytämme evästeitä palvelun kehittämiseen
Evästeiden avulla voimme kerätä tietoja paremman palvelun takaamiseksi. Käytämme omien evästeiden lisäksi Googlen tarjoamia evästeisiin ja muihin teknologioihin pohjautuvia työkaluja. Hyväksymällä evästeiden käytön, sallit kerättävien tietojen käsittelyn. Keräämme anonyymiä tilastoa evästeiden käytöstä.
Voit jatkaa sivuston käyttöä oletusasetuksilla tai muuttaa evästeasetuksia painamalla Asetukset. Halutessasi voit hylätä kolmansien osapuolten evästeet valitsemalla hylkää ja jatkaa sivuston käyttöä välttämättömillä evästeillä. Voit muuttaa näitä asetuksia painamalla sivun alalaidasta evästeasetukset.
Lisätietoja verkkosivujen evästeistä.
Tietosuoja
Tässä näet listan Kangasalan Sanomien verkkosivuilla käytetyistä evästeistä.
Kangasalan Sanomat
Eväste | Kesto | Kuvaus |
---|
ks_user | tilausjaksosta riippuvainen | Käytetään kirjautuneen käyttäjän istunnon tunnistamiseen. |
ks_session | tilausjaksosta riippuvainen | Kirjautuneen käyttäjän istunnon tunniste. |
ks_view | istunto | Viimeisimmän sivun katselun tunniste. |
ks_cookies | 90 vrk | Käytetään evästeasetuksen tallentamiseen. |
ks_cookies_save | max 90 vrk | Kertoo järjestelmälle kun evästeasetuksia on muutettu. Tämä eväste asetetaan silloin kun evästeasetuksia muutetaan, se poistetaan tämän jälkeen, todellinen voimassaoloaika rajoittuu muutamaan sekuntiin. |
ks_test_cookie | 90 vrk | Tarkistetaan onko evästeet tuettu käyttäjän selaimessa. |
ks_note_article | 2 vrk | Tallennetaan uutisten sisällä viimeisimpänä näytetyn bannerisarjan banneri |
ks_note_top | 2 vrk | Tallennetaan paraatibannerin viimeisimpänä näyetty banneri bannerisarjasta |
ks_note_cover | vuorokauden loppuun | Tallennetaan tieto viimeisimpänä näytetystä popup-bannerista. |
ks_note_boksinumero | vuorokauden loppuun | Tallennetaan tieto viimeisimpänä näytetystä boksi-bannerista. |
Google Analytics
Eväste | Kesto | Kuvaus |
---|
_gat | 1 minuutti | Pyyntöjen suodatus |
_ga | 2 vuotta | Sivunäyttöjen laskeminen ja tallennus |
_ga_* | 2 vuotta | Sivunäyttöjen laskeminen ja tallennus |
_gid | 24 tuntia | Sivunäyttöjen laskeminen ja tallennus |
Zeffi
Eväste | Umpeutuminen | Kuvaus |
---|
e~zef-eu-stable_zef_u | 19.1.2038 | Tallennetaan tieto kyselylomakkeesta. |
messagesUtk | 19.1.2038 | Tallennetaan tieto kyselylomakkeesta. |
Evästeasetukset
Välttämättömiä evästeitä ovat: kirjautumisen, bannereiden, evästeasetuksen ja kyselyjen evästeet sekä mahdolliset roskapostisuodatuksen evästeet. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä.
Kolmannen osapuolten evästeisiin kuuluu: Google Analytics, Google TagManager, ShareThis, Facebook. Huomioithan että kaikki toiminnot eivät välttämättä toimi/näy oikein ilman evästettä.
4 kommenttiaKommentoi
Kyllä tässä Kangasala nyt läväytti päin pläsiä märällä likaisella tiskirätillä reittien 1 ja etenkin 45 varrella asuvia. Vaikka vuoroväli on tiheä – jokainen vaihto tuo kuitenkin viivettä matkustamiseen. Nyt kun ottaa 45:n voi nopeasti ja ilman vaihtoja päästä esim. Hatanpäälle – kun tuo ratikka tulee sinne pääseminen vaatii siis ainakin 2 vaihtoa. Mihin hävisi se tavoite nopeasta kulkemisesta Tampereen keskustaan ja että kansalaiset enemmän alkaisivat käyttää Nysseä matkustamiseen? Ai niin tuolta Nyssen sivuilta luettuna, kaupunginjohtajan mukaan tavoite on että Kangasalan keskustasta pääsee 42:lla – muilla alueilla ei siis väliä. Mihin on hävinnyt asukkaiden yhdenvertaisuus ja tasapuolinen kohtelu, jota joillain laeillakin yritetään turvata? Taitaa tuo lausunto ja linjan karsiminen vain
Tämä oli odotettavissa. Kohtalo tulee olemaan sama lähes kaikilla paikallisen liikenteen busseilla. Niillä syötetään matkustajia raitiovaunulinjalle. Hieman samaan tapaan, kuin länsimetrolla. Ja samat tulevat olemaan ongelmatkin. Varsinkin ruuhkaisena aikana. Koko raitiotiehanke oli virheratkaisu. Ja nyt Kangasalakin on liputtanut asian puolesta. Meillä optimitilanteessa pääse nyt matkansa kulkemaan vaihdoitta, raitiotien valmistumisen jälkeen monella on edessä kaksi vaihtoa linja-autosta raitiovaunuun ja raitiovaunusta linja-autoon. Helpoimmalla pääsee kun tekee vaihdon joukkoliikenteestä yksityisautoon.
Juuri näin, märällä likaisella tiskirätillä läväyttää kasvoille kaupunginjohtaja meitä kuntalaisia, ison palkkansa maksajia. Ja sille joka uskaltaa vähänkin olla eri mieltä hänen kanssaan, hän järjestää nopeasti potkut.
Tähän sitten loppui hyvin alkanut julkisen liikenteen käyttö. Olisikin ollut liikaa vaadittu että Kangasalan kaupunki olisi edes tässä asiassa puolustanut asukkaitaan. Täällä on täysin unohdettu että kaupunki on asukkaita varten, ei toisinpäin. Onneksi on oma auto, luontohan ei kiitä, mutta sen tämän päätöksen tekijät ovat kyllä tajunneet, hyvä esittää "vihreää" ja sitten antaa tällaisia päätöksiä.