Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttö­kokemuksen parantamiseksi. Lisätietoja.
Etusivu Uutiset KS-digi Tapahtumat Boksi Kuvat Blogit Ajankohtaista
Paikalliset palvelut keskeisellä paikalla osoitteessa kauppaympyra.fiPaikalliset palvelut keskeisellä paikalla osoitteessa kauppaympyra.fi

Jakeluongelmista pitää ilmoittaa

Tuula Ruusumaa
Pääkirjoitus - 26.10.2017 kello 14.32

Me täällä Sanomissa vastaanotamme joka viikko soittoja lehden jakeluhäiriöistä. Kun meille ilmoitetaan, että lehti ei ole tullut, teemme parhaamme, että vahinko jäisi ainutkertaiseksi.

Kangasalan Sanomien jakelua hoitaa kaksi yhtiötä, Alma Manu ja Posti.

Alma Manu kuljettaa lehdet perille aamun varhaisina tunteina Kangasalla ja Pälkäneellä. Posti puolestaan jakaa lehtiä Kangasalla varhaisjakelun ulkopuolisille alueille sekä muualle Suomeen.

Jakelu on lehdelle yksi toiminnan kulmakivistä. Ehdoton enemmistö lukijoistamme haluaa vastaanottaa paikalliset uutiset edelleen paperilla, vaikka sähköinen lukeminen on myös mahdollista.

Palvelun tärkeyden takia tarkkailemme laatua haukan tavoin.

Posti kritisoi varhaisjakeluyhtiötä kermankuorinnasta. Meille jakelupalvelujen ostajina näkyy ainakin yksi konkreettinen toimintaero: Manujen kanssa pystymme keskustelemana jatkuvasti palvelun laadusta. Postin kanssa se on vaikeaa, kasvotonta.

Postin palvelut ovat toistuvasti otsikoissa. Valtakunnalliset palvelumuutokset ovat heijastuneet myös Kangasalle, muun muassa iltapainotteiseen jakeluun siirtyminen ja tiistaijakelun loppuminen.

Postin kanssa tekemämme sopimuksen mukaan 26–39-alkuisilla postinumeroalueilla lehden kuuluisi kolahtaa laatikkoon ilmestymispäivänä keskiviikkona. Etäjakelualueella Posti lupaa toimittaa lehden pääsääntöisesti toisena päivänä postiinjätöstä eli meidän tapauksessamme torstaina.

Jos lehti tästä myöhästyy, me tarvitsemme siitä tiedon. Vain siten voimme vaatia Postilta parempaa palvelua.

Lähetä tekstari!
Kommentoi / Keskustele aiheesta
Lähetä tekstari!
~
Takaisin ylös