Kalsari-mainos lupasi euron jokaisesta myydystä parista reksille – Mihin Marianne Liimatainen käyttää rahat?

0
Kalsareiden mainos julkaistiin viime viikon keskiviikkona Kangasalan Sanomien kannessa.

Viikko sitten keskiviikkona Kangasalan Sanomien kantta koristi Tam-Silkin Kalsarit-tuotemerkin mainos. Mainoksessa oli käytetty Pikkolan koulun rehtorin Marianne Liimataisen twiittiä, jossa puhuttiin kalsari-iskästä.

– Hei, meidän koulun oppilaiden isät! Henkilökunnalta tuli toive, että vois laittaa housut jalkaan, kun viuhahtelette taustalla. Yksi kalsari-iskä syöpynyt verkkokalvoille, humoristisessa twiitissä hassuteltiin.

Mainoksessa twiitin viereen oli laitettu Kalsareiden vastaus viestiin.

– Hei Reksi! Anteeksi! Me ollaan oltu sillai tyhmii et myytiin niin paljon Kangasalla tehtyjä kalsareita eikä kalsari-iskät halua enää muissa kulkea. Me tullaan niiden puolesta reksin puhutteluun, mainoksessa sanottiin.

Ilmoituksessa oli myös kampanja, jonka tuotoista luvattiin euro per myyty kalsari reksille.

Juttu jatkuu kuvan jälkeen.

Tältä koko kansi näytti. Se aiheutti paljon hilpeyttä myös sosiaalisessa mediassa, jossa mainosta jaettiin laajalti.

Ilmoitus aiheutti paljon hyvää mieltä sekä lehden saaneiden keskuudessa että sosiaalisessa mediassa. Iltalehti teki kannesta myös jutun.

Hyvän mielen ja naurujen lisäksi asia herätti joissakin myös kummastuksen; mihin rehtori käyttää kampanjasta saadut rahat?

Marianne Liimatainen kertoo Kangasalan Sanomille, että hän on saanut sekä twiitistään että mainoksesta paljon ilahtunutta palautetta.

– Kun tein tuon twiitin kevennykseksi, en muistanut ollenkaan, että Kangasalla tehdään kalsareita, Liimatainen naurahtaa.

Sen vuoksi Liimatainen yllättyi iloisesti, kun Tam-Silkin Tuomo Saarni otti yhteyttä ja pyysi lupaa saada käyttää twiittiä Kalsareiden mainoksessa.

– Suostuin vilpittömin ajatuksin tehdä tällä hyvää. Olen yrittäjäperheen kasvatti ja näin tässä mahdollisuuden tukea paikallista vaateteollisuutta, Liimatainen sanoo.

Rahat lyhentämättömänä nuorten hyväksi

Kaikki kampanjan reksille lupaamat tuotot ohjataan lyhentämättömänä suoraan Tam-Silkiltä Liimataisen valitsemaan hyväntekeväisyyskohteeseen. Kohde on kangasalalaisten nuorten mielenterveystyö.

Liimatainen toivoi, että Tam-Silk ohjaisi kampanjasta tulevat ”reksin eurot” Nuorisotila Sentterille ja Jorma ”Jommu” Jussilan tekemään ennalta ehkäisevään nuorisotyöhön.

– On mahtavaa, että me virkamiehetkin voimme olla mukana hyväntekeväisyystyössä, Liimatainen sanoo.

Nuorten mielenterveystyö valikoitui kohteeksi Liimataisen työn vuoksi.

– Rehtorina näen tilanteen raadollisuuden. Mielenterveysongelmat ovat valitettavasti nuorten elämässä tänä päivänä tosi isossa roolissa.

Kalsareiden kampanja päättyi sunnuntaina. Kampanjan aikana myytiin Tam-Silkin mukaan 250 paria kalsareita. Tam-Silk kertoo kuitenkin tuplaavansa hyväntekeväisyyssumman.

– Koska kohteita on kaksi, niin me myös päätettiin rikkoa heti sovittua ja tuplataankin luvattu panostus eli laitetaan yhteensä 500 euroa näille tahoille, Tam-Silk kertoo Kalsarit-tuotemerkkinsä Facebook-sivuilla.

Kalsari-mainos ei ole ensimmäinen Tam-Silkin kohua herättänyt markkinointikampanja. Viime syksynä Tam-Silkin kansi-ilmoitus Kangasalan Sanomissa nosti yhtiön koko Suomen tietoisuuteen.

Tuolloin Tam-Silk otti mainoksellaan osaa Ikean ja Finlaysonin väliseen keskusteluun korostamalla kotimaisen tekemisen tärkeyttä.

Lue myös: Tam-Silkin mainos räjäytti verkkokaupan – Myynti 20-kertaistui samana päivänä

Kommentoi

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi.