Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttö­kokemuksen parantamiseksi. Lisätietoja.
Etusivu Uutiset KS-digi Tapahtumat Boksi Kuvat Blogit Ajankohtaista
Tarjous voimassa 23.10. asti tai niin kauan kuin tuotteita riittääTarjous voimassa 23.10. asti tai niin kauan kuin tuotteita riittää

Kangasalalaisyritykset hakevat Japanista kasvua, ideoita ja yhteistyökumppaneita

Kun yritysideat lähtevät lentoon, voi Suomi jäädä liian pieneksi ja ideoille olisi tilausta myös valtakunnan rajojen ulkopuolella.

Uutiset - 22.3.2018 kello 8.56
Kangasalan Sanomat / Mika Säpyskä
Kangasalalaisyritykset hakevat Japanista kasvua, ideoita ja yhteistyökumppaneita
Rakka Creativen Ilmari Huttu-Hiltusen mukaan Suomessa ei vielä täysin ymmärretä elokuvallisen virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksia. Hän on herättänyt menetelmällä eloon muun muassa Amurin museokorttelin tiloja tuoden sinne tarinoita historian eri aikakausilta näyttelijöiden ja lavastuksen avulla. Kuvassa Virtual Guide AR/VR:n Heini Niklas-Salminen tähyilee virtuaalilaseilla Lahden suurmäestä avautuvia maisemia ja valmistautuu hyppyyn.

Näin näyttää tapahtuneen kahdelle nuorelle kangasalalaisfirmalle Rakka Creative Oy:lle ja Tilaisuus Villa Sofia Oy:n alla toimivalle Virtual Guide AR/VR:lle.

Ensimmäinen tuottaa elokuvallista virtuaalitodellisuutta ja 360-videoita ja jälkimmäinen on kehitellyt digitaalisia kaupunkiopastuksia tarjoavan mobiilisovelluksen.

Kumpikin yritys kutsuttiin esittelemään yritystään ja tuotettaan Japaniin Slush Tokyo 2018 -tapahtumaan 28.–29. maaliskuuta.

– Tarinalliselle VR-sisällölle ei Suomessa ole oikein ostajia. Kun Suomessa esittelee tätä uutta tarinankerronnan muotoa, herättää se toki kiinnostusta, mutta lähinnä tutkijoissa ja opettajissa, Rakan toimitusjohtaja Ilmari Huttu-Hiltunen tietää. 

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Hyppää mukaan KS100-juhlavuoteen!

Taloudellista hyötyä saadaan koulutus- ja markkinointisisällöistä. 

– Kun taas Japanissa esittelet yrityksesi toimintaa pitchaustilaisuudessa eli omien kykyjen myymistilaisuudessa, on heti useita yrityksiä ehdottamassa kaupallista yhteistyötä.

Slush on kansainvälinen teknologia- ja kasvuyritystapahtuma, jonka pyrkimyksenä on saada kasvuyrityksille menestymismahdollisuuksia saattamalla yhteen yritykset, sijoittajat ja media.

Slush-tapahtumat saivat alkunsa vuonna 2008 Helsingissä, jossa tapahtumaa järjestetään edelleen vuosittain.

Virtual Guiden toimitusjohtaja Heini Niklas-Salmisen mukaan Slushin tapaiset tilaisuudet ovat myös hyviä paikkoja lähteä testaamaan tuoteideaansa.

– Nykyään tuotteita lähdetään esittelemään nopeasti, vaikka ne eivät olisikaan täysin valmiita. Näin niistä saadaan palautetta kehitystyötä varten ja löydetään mahdollisesti yhteistyökumppaneita, Niklas-Salminen kertoo.

Kommentoi / Keskustele aiheesta
Hyppää mukaan KS100-juhlavuoteen!
~
Takaisin ylös