Pääuutiset Kangasalan Kelan palvelupisteessä palvellaan jatkossa ajanvarauksella

Kangasalan Kelan palvelupisteessä palvellaan jatkossa ajanvarauksella

0
Henkilökohtaista asiointia varten täytyy varata helmikuun alusta alkaen aika.

Palvelutapa ja aukioloajat muuttuvat Kangasalan Kelan palvelupisteessa helmikuun alussa. Henkilökohtaista palvelua on tarjolla keskiviikkoisin ja torstaisin ajanvarauksella.

Kela perustelee muutosta sillä, että verkkoasioinnin lisääntymisen myötä yhä harvemman asiakkaan tarvitsee enää asioida palvelupisteessä. Kelan mukaan myös asiakkaiden tarpeet ovat muuttuneet: henkilökohtaista palvelua tarvitsevat asiakkaat hyötyvät mahdollisuudesta varata aika etukäteen puhelimitse tai verkossa.

– Haluamme kehittää palveluitamme niin, että Kela-asioita voi hoitaa kotoa käsin. Puhelinpalvelun kysyntä on suurta, ja puhelinajanvarausten tarve on kasvanut. Uudistuksella haluamme myös turvata mahdollisuuden saada henkilökohtaista palvelua kasvotusten silloin, kun asiakas sitä tarvitsee, sanoo Keskisen asiakaspalveluyksikön johtaja Petteri Taponen.

Kangasalan Kela on auki 3.2. alkaen keskiviikosta torstaihin kello 9–12 ja 13–15.30. Kaikkien Kelan palvelupisteiden ja eri viranomaisten yhteisten asiointipisteiden aukioloajat löytyvät verkosta.

Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä kello 9–16. Palvelunumerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/palvelunumerot.

Puhelinpalveluun tai palvelupisteeseen voi myös varata ajan, jolloin Kelan palveluasiantuntija perehtyy asiakkaan tilanteeseen etukäteen. Ajan voi varata verkossa tai soittamalla Kelaan.

Kommentoi

Kirjoita kommenttisi
Kirjoita nimesi tähän