Kaupunki palvelee

Kangasala, siniset kasvot

Kangasalan kaupungilla on arvokas yhteiskunnallinen palvelutehtävä, jota sen monitaitoinen ammattilaisten joukko toteuttaa joka päivä. Kaupunki tuottaa yli 32 000 asukkaalleen monialaisia palveluita kolmessa eri palvelukeskuksessa, vesiliikelaitoksessa ja tytäryhtiöissä, ja huolehtii yli 600 lakisääteisen tehtävän hoitamisesta. Kangasalan kaupungilla on palveluksessaan yli 2 000 työntekijää ja käytössä yli 200 erilaista ammattinimikettä.

Yleisin käytössä oleva ammattinimike on lähihoitaja ja muita yleisimpiä nimikkeitä ovat varhaiskasvatuksen lastenhoitaja, palvelutyöntekijä, varhaiskasvatuksen opettaja, luokanopettaja, sairaanhoitaja, koulunkäynninohjaaja sekä peruskoulun lehtori.

Kaupungin toimintaa kehitetään jatkuvasti entistä asiakaslähtöisemmäksi – tavoitteena on olla palveleva, uudistuvan toimintakulttuurin ja sujuvan arjen Kangasala. Asukkaille tämä työ näkyy konkreettisesti esimerkiksi uusina palvelukanavina, kuten chat-palvelu verkossa ja kaupunki-info Prisma-keskuksessa.

Kangasala on kaupunki kaupunkilaisia varten. Oksalla ylimmällä -sanapari on kuin osa kangasalalaisten dna:ta.

Tämä tuttu ja turvallinen johtoajatus kuvaa sitä, kuinka hyvin asiat Kangasalla ovat ja, että kaikessa tekemisessä halutaan tähdätä korkealle – tehdä asiat niin hyvin kuin mahdollista. Kangasalla ei kuitenkaan lupailla katteettomasti eikä paukutella henkseleitä. Omasta tekemisestä on silti lupa ja syytä olla ylpeä, joten tämä saa näkyä ja kuulua hieman huumorillakin höystetyssä Kangasalan palvelulupauksessa: Vaatimattomasti paras.

Tässä juttusarjassa kaupunkilaiset pääsevät tutustumaan joihinkin kaupungin ammattilaisiin, jotka työskentelevät kaupungin palveluissa teknisessä keskuksessa, sosiaali- ja terveyskeskuksessa, sivistyskeskuksessa ja hallinnossa.