Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttö­kokemuksen parantamiseksi. Lisätietoja.
Etusivu Uutiset KS-digi Tapahtumat Boksi Kuvat Blogit Ajankohtaista
Lounaalle KangasallaLounaalle Kangasalla

Kuhmalahden uusiojätelaitoksen kuusikymppinen pysyy

Kuhmalahden uusiojätelaitoksen kohdalla oleva 60 km/h nopeusrajoitus ei poistu ainakaan lähiaikoina. Vaikka laitoksen toiminta on päättynyt, muu rajoitusalueen liittymäliikenne edellyttää rajoituksen pitämistä ennallaan.

Uutiset - 9.11.2017 kello 9.15
Kangasalan Sanomat / Juha Jäntti
Kuhmalahden uusiojätelaitoksen kuusikymppinen pysyy
Kuhmalahden uusiojätelaitoksen kohdalle ulottuva 60 km/h nopeusrajoitus pysyy voimassa, vaikka laitos on lopettanut toimintansa. Rajoituksen tarve tulee uusiojätelaitokselta puolisen kilometriä Kuhmalahden suuntaan sijaitsevan Heinihuhdintien liittymän puutavaraliikenteestä.

Moni Kangasalan ja Kuhmoisten välistä tietä säännöllisesti ajava autoilija on odotellut, että uusiojätelaitoksen toiminnan päättyminen tekisi vajaan kilometrin mittaisen kuudenkympin rajoitusalueen tarpeettomaksi. Tiellä 325 on pääosin 80 km/h rajoitus.

Keskelle asumatonta metsätaivalta sijoittuva alhaisempi rajoitus tuntuu joidenkin mielestä turhalta.

Rajoituksen asettaminen tuli alun perin ajankohtaiseksi uusiojätelaitokselta Kuhmalahden suuntaan sijaitsevan Heinihuhdintien liittymän liikenteen vuoksi.

Juttu jatkuu mainoksen jälkeen
Hyppää mukaan KS100-juhlavuoteen!

Sivutieltä liikkuu ajoittain pienimuotoisen yritystoiminnan puutavarakuljetuksia.

Pirkanmaan ely-keskus asetti paikalle nopeusrajoituksen kuutisen vuotta sitten. Rajoitus oli tarpeellinen turvallisuussyistä.

– Näkyvyys liittymän kohdalla ei ole paras mahdollinen. Kääntyvät rekat voivat tulla autoilijoille yllätyksenä, kertoo ely-keskuksen Liikennejärjestelmä-yksikön päällikkö Harri Vitikka.

Ely-keskus ulotti rajoituksen myös uusiojätelaitoksen liittymään, vaikka se ei olisi vaatinutkaan alempaa ajonopeutta. Rajoitus oli tarkoitettu väliaikaiseksi.

Vitikan mukaan Heinihuhdintien liikenne pitää rajoituksen edelleen tarpeellisena.

– Parempi sijainti liittymälle olisi noin sata metriä nykyisestä kohdasta Sahalahden suuntaan. Jos siirto joskus toteutuu, nopeusrajoituksen poisto voi olla mahdollinen.

Kommentoi / Keskustele aiheesta
Hyppää mukaan KS100-juhlavuoteen!
~
Takaisin ylös