Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttö­kokemuksen parantamiseksi. Lisätietoja.
Etusivu Uutiset KS-digi Tapahtumat Boksi Kuvat Blogit Ajankohtaista

Lahdentiestä suunnitellaan nelikaistaista

Lahdentien parantamisesta Alasjärven ja Huutijärven välillä laaditaan yleissuunnitelma ja käynnistetään ympäristövaikutusten arviointi. Pirkanmaan ELY-keskus ryhtyi toimeen, koska siitä tieosuuden turvallisuudessa ja liikenteen sujumisessa on merkittäviä puutteita. Yleissuunnitelma valmistuu 2016 kesäkuuksi, YVA-menettelyn osalta työ on valmis saman vuoden keväällä. YVA-menettelyn ja yleissuunnitelman laadinnan aikana järjestetään kolme yleisötilaisuutta ja työpajaluonteisia tapaamisia sidosryhmille.

Uutiset - 6.3.2015 kello 8.14
Pekka Kaarna
Lahdentiestä suunnitellaan nelikaistaista
ELY-keskuksen mukaan Lahdentie on Tampereen ja Kangasalan välillä turvattomampi kuin muut valtatiet.

Yleissuunnitelman lähtökohta on 15 kilometriä pitkän tieosuuden leventäminen.
Koska uutta tielinjausta ei haeta, on päätettävä, levennetäänkö tietä etelä- vai pohjoispuoleltaan.
Tavoitteena ei ole kuitenkaan rakentaa tavanomaista moottoritietä, jossa ajoratojen välillä on leveä maakaista, vaan tilaa säästävä keskikaiteellinen nelikaistatie.
Mahdollista on myös, että tieosuus toteutetaan suuntaansa vain pätkittäin kaksikaistaisena keskikaidetienä.

Eritasoliittymät ja niiden toteuttamistavat ovat alkusuunnittelun toinen suuri kysymys, joka on ratkaistava.
Kärjessä on Lamminrahkan liittymä, jonka rakentaminen on ajankohtaista varsin pian.
Tieosuuden yleissuunnittelulla alkaakin olla pieni kiire, jotta varsinaisen tiesuunnitelman tekoon ehditään ajoissa.
Ratkaistava on myös, rakennetaanko tie Alasjärveltä Kangasalan suuntaan yhdellä kertaa vai vaiheittain.

Kommentoi / Keskustele aiheesta

Kangasalan Sanomat edellyttää, että verkkokeskustelu käydään asiallisesti ja hyvässä hengessä. Poistamme kommentit, joissa loukataan ihmisarvoa, yllytetään rikokseen, rasismiin tai jotka ovat muutoin sopimattomia tai hyvien journalististen tapojen vastaisia.

~
Takaisin ylös