Mainos

Menopeli parkkiin ja Nyssellä Tampereelle

Liityntäparkit ovat helpottaneet monen päätöstä vaihtaa oma auto bussiin kuljettaessa Kangasalta Tampereelle.
Liityntäparkit ovat helpottaneet monen päätöstä vaihtaa oma auto bussiin kuljettaessa Kangasalta Tampereelle.

Mainos: Nysse.fi

Ketjuttaminen on moderni tapa käyttää joukkoliikennettä. Ketjuttamisessa esimerkiksi Kangasalta Tampereelle matkaava pysäköi oman autonsa tai polkupyöränsä haluamaansa liityntäparkkiin tai pyöräparkkiin ja nousee Tampereelle suuntaavaan bussiin. Tampereen puolella kyytiä on mahdollista jatkaa vaikkapa ratikalla tai kaupunkipyörällä.

– Liityntäpysäkit tarjoavat bussimatkalaiselle ilmaisen parkkeerauksen työpäivän ajaksi, ja Nyssen lippu käy niin bussissa kuin ratikassakin, muistuttaa Tampereen seudun joukkoliikenteen asiakkuuspäällikkö Riikka Salkonen.

Autoille tarkoitettuja liityntäparkkeja on Kangasalla kolme: Lentolan Artturintiellä, Tarpilan Paljetiellä ja Suoraman Tupatiellä. Lisäksi aivan Kangasalan rajan tuntumassa Tampereella sijaitsevat Kaukajärven ja Niihaman liityntäparkit.

Katettuja pyöräparkkeja puolestaan sijaitsee Kangasalan keskustassa torin kulmalla ja Kangasalantien varrella Suoraman työväentalon, Lentolan Lidlin ja Nattarin Salen läheisyydessä sekä Kangasalan suuntaan tultaessa S-Marketin jälkeen Palvelukeskus Maijalan kohdalla.

NYSSEN BUSSEISSA ja ratikoissa on nykyään mahdollisuus maksaa matkakortin lisäksi lähimaksulla. Muita tapoja ovat Nysse Mobiili tai ennakkoon ostettu kertalippu, joita Kangasalla myy R-kioski. Käteismaksu jää historiaan Tampereen joukkoliikenteessä 6. kesäkuuta.

Lähimaksussa on hintakatto. Esimerkiksi kahdella vyöhykkeellä 24 tunnin hintakatto on 7 ja kolmella vyöhykkeellä 9 euroa vuorokaudessa. Samoilla vyöhykemäärillä 90 minuutin hintakatto on 2,70 ja 4,50 euroa.

– Eli esimerkiksi Kangasalan ja Tampereen keskustojen väliä voi ajaa yhdeksällä eurolla niin monta kertaa vuorokaudessa kuin ehtii, Salkonen naurahtaa.

Lähimaksuun käy pankki- tai luottokortti tai mobiililaitteen sovellus, jossa on lähimaksuominaisuus.

Yhdellä lähimaksuvälineellä voi maksaa yhden henkilön matkan, joten jos haluaa ostaa matkan myös toiselle, kannattaa toisen henkilön kohdalla käyttää toista lähimaksuvälinettä tai esimerkiksi Nysse Mobiilia, Salkonen opastaa.

Jos Tampereella haluaa ottaa käyttöönsä kaupunkipyörän, sen maksaminen onnistuu puolestaan uudistetulla Tampereen kaupunkipyörät -sovelluksella.

NYSSEN ASIAKASPALAUTTEEN mukaan Kangasalan ja Tampereen välillä matkaa tyytyväisiä asiakkaita.

Kangasalantietä kaupunkien keskustojen väliä kulkeva linja 40 on kangasalalaisten suosituin bussiyhteys. Sen liikennöintiajat ovat laajat, sillä se kulkee myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Riikka Salkonen kertoo, että Kangasalan keskustasta lähtee bussi kohti Tamperetta parhaimmillaan viiden minuutin välein. Muutenkaan odotusaika ei nouse 15 minuuttia pidemmäksi. Nopeimmillaan matka-aika keskustojen välillä on vain noin 40 minuuttia.

– Kangasalta Taysin viereen Kaupin kampukselle arkisin kulkeva linja 41 puolestaan haastaa yksityisautot nopeudessaan. Kaupin kampuksella voi saman katoksen alla sitten vaihtaa halutessaan ratikkaan.

Helppouden lisäksi joukkoliikenteen valinta on ekoteko.

Pyrimme toiminnassamme koko ajan ympäristöystävällisempään suuntaan. Käytössämme on uusiutuvaa dieseliä ja sähköbusseja, ja tämän vuoden aikana otamme liikenteeseen paljon uusia sähköbusseja.

Salkonen kehottaakin ihmisiä rohkeasti hyppäämään Nyssen kyytiin ja suuntaamaan Tampereelle, vaikkapa haistelemaan jääkiekon MM-kisatunnelmia.

Mainos: Nysse.fi

KategoriaMainos

Kommentoi

Lähettämällä kommentin, olet lukenut ja hyväksynyt kommentointiin liittyvät säännöt sekä tietosuojaselosteen.