Koti Uutiset Puutarhayrittäjällä on resepti jättiketjujen kukistamiseen – suurempaa, parempaa ja vikkelämmin

    Puutarhayrittäjällä on resepti jättiketjujen kukistamiseen – suurempaa, parempaa ja vikkelämmin

    0
    Olli Lähdekorpi, Tiina ja Satu Honkanen luottavat Honkasen puutarhan vahvuuksiin.

    Puutarha-alan ketjuliikkeet rynnistivät Suomen markkinoille 2000-luvun alussa. Plantagen markkinoi edullisia kärkituotteita ja Bauhaus myy kasveja sivutuotteina. Monilla kaupoilla on isoja puutarhaosastoja kyljessään.
    – Kyllähän jättien kampanjat kyykkäsivät meidät, vaikka tiedettiinkin mitä on tulossa. Toisaalta massiivinen mainonta pelaa meidän piikkiin, kun ihmiset ylipäätään innostuvat ostamaan kukkia, Honkasen puutahan toimitusjohtaja Olli Lähdekorpi toteaa
    Satu ja Tiina Honkasen mukaan kilpailu on tehnyt alalle myös hyvää. Puutarhaharrastus elää uutta kukoistuskautta.
    – Ihmiset haluavat laittaa kotia ja pihaa. Parvekkeillakin pidetään kukkia ja yrttien kasvattaminen on muoti-ilmiö. Markkina on kasvanut, Tiina Honkanen kertoo.

    Parempaa, suurempaa ja vikkelämmin ovat Honkasen puutarhan kilpailukeinoja.
    Toimitusjohtaja arvelee, että pitkään tappiollisena pysyneessä Plantagenissa ei ehkä käsitetty kuinka lyhyt sesonki Suomessa on.
    – Länsinaapureissa lapio uppoaa maahan ympäri vuoden. Meillä sesonki kestää kuusi viikkoa, ja se on lyhyt aika tehdä tulosta. Kysyntään pitää vastata, jos ulkona paistaa aurinko, Lähdekorpi huomauttaa.
    Hinnalla Honkasen perheyritys ei pysty kilpailemaan suuria vastaan. Niinpä Honkasen puutarhalla pyritään siihen, että kuluttaja saa näyttävän ja elinvoimaisen kasvin.
    – Haluamme, että asiakas onnistuu. Hän saa ammattilaiselta hoito-ohjeet ja taimilla on 45 päivän taimitakuu, Lähdeskorpi toteaa.

    Kommentoi

    Kirjoita kommenttisi
    Kirjoita nimesi tähän