Terveyspalveluiden puhelipalvelussa ruuhkaa ja häikkää – vastaajaviestit eivät tallennu

0
OmaAsemalta ei ole välttämättä soitettu takaisin, koska soitto ei ole häiriön vuoksi tallentunut.

Kangasalan terveyspalveluiden OmaAsemien puhelinpalveluissa on ollut elokuun ensimmäisellä viikolla ruuhkaa. Lisäksi puhelinpalveluiden takaisinsoittopalvelussa on ollut tekninen häiriö.

– Takaisinsoittopalvelu ei toimi tällä hetkellä, koska vastaajaan jätetyt viesti eivät tallennu, johtava ylilääkäri Tiina Viitaniemi pahoittelee.

Ellei OmaAseman numerosta vastata heti, numeroon voi jättää takaisinsoittopyynnön. Normaalitilanteessa henkilökunta soittaa sen perusteella asiakkaalle takaisin. Häiriön vuoksi osa vastaajaviesteistä on kuitenkin hävinnyt.

Viitaniemi on harmissaan tilanteessa.

– On aina parempi, että asiakas joutuu soittamaan vain yhden kerran.

Vastajaaviestien tallentumisongelma tuli esille tiistaina. Järjestelmän toimittaja on puhelinoperaattori DNA.

– Olemme viestittäneet järjestelmän toimittajalle, että häiriö on kiireesti korjattava, Viitaniemi kertoo.

Äkillisen avun tarpeessa palvelevat Kangasalan terveyskeskuspäivystys ja yleinen hätänumero toimivat normaalisti.

Terveyspalveluiden puhelinpalveluiden häiriöistä kerrottiin myös heinäkuussa.

Kommentoi

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi.