Koti Pääuutiset Tuomo Saarni houkutteli kaverinsa kalsarikuviin: ”Jotenkin täytyy erottua”

Tuomo Saarni houkutteli kaverinsa kalsarikuviin: ”Jotenkin täytyy erottua”

1
Tuomo Saarni toteuttaa itseään äijämäisellä kalsarikampanjalla. Kuva: Anu Ritvanen.
Tuomo Saarni toteuttaa itseään äijämäisellä kalsarikampanjalla. Kuva: Anu Ritvanen.

Raavaat uroot loikkivat ohrapellossa boksereissa persvako vilkkuen. Kalsarimies naureskelee korjaamohaalareissa, vaikka taustalla roihuaa haulinreikäinen Nissan ilmiliekeissä.

Näin lanseerataan kangasalalaisia bambuboksereita silloin, kun kohderyhmänä on tavallinen suomalainen mies.

Kalsarit-tuotemerkki on Tam-Silkin omistajan Tuomo Saarnin itsensätoteuttamisohjelma.

– Pyysin vanhat armeijakaverit mukaan ja kuvasimme kampanjan kaverin maatilalla, Saarni kertoo.

Myös joukon lakimiehet ja lääkärit lupasivat esitellä parasta puoltaan, jos he vain saisivat jättää lärvin piiloon.

Sen verran lallukoita isännät olivat, että soittivat etukäteen poliisille, että aikovat ammuskella.

Siinä vaiheessa kun ensimmäiset säikähtäneet kansalaiset soittivat savupatsaasta hätänumeroon, viranomaiset tiesivät jo mille maatilalle soittaa ennen kuin laittavat suotta pillit vinkumaan.

Pellossa kirmaavat kalsarimiehet ja naurava autoreiska ovat osa Tam-Silkin banbukalsareiden markkinointikampanjaa. Kuva: Tam-Silk.
Pellossa kirmaavat kalsarimiehet ja naurava autoreiska ovat osa Tam-Silkin banbukalsareiden markkinointikampanjaa. Kuva: Tam-Silk.

Jos autonpolttoa ei lasketa, kuvien suurimmaksi synniksi jää viljapellon lahmaaminen.

Kuvien peffagalleria on – hmmm – monimuotoinen, mutta kiltti. Sen sijaan somekampanjan teksteissä käytetään roisia arkikieltä ja puhutellaan kuluttajaa niin rehvakkaasti, että varmasti joku loukkaantuu.

Tai itse asiassa on jo loukkaantunut.

– Jotenkin täytyy erottua. Pelkkä hyvä tuote ei valitettavasti myy. Pilke silmäkulmassa tätä tehdään. Sille ei voi mitään, jos joku loukkaantuu, Saarni kertoo.

Siivoamaan joutui Saarnikin, vaikka viestimisen tarkoitus oli hyvä: tarjota kotimaisia kalsareita suomalaiselle miehelle.

Putsauksen jälkeenkin teksteissä virnuillaan ironisesti sekä kohderyhmälle että sen kanssa.

Reteästi alkkareita käytetään ”perseen peitoksi”, näin niin kuin äijäsuomeksi.

– Kun on käynyt koulut Porissa, niin kettuilu on välittämistä. Kalsarit on tarkoitettu kaikille tosimiehille seksuaalisesta suuntautumisesta välittämättä. Viesteihin ei kannata sisällyttää sellaisia tulkintoja mitä siellä ei ole, Saarni painottaa.

Kalsareilla oma tuotemerkki

Bokserikauppa on sen verran äijämäistä, että Saarni haluaa pitää Kalsarien markkinoinnin erillään Tam-Silkistä, vaikka valmistus on samassa puljussa. Mutta loppujen lopuksi silläkään ei ole niin väliä.

– Kohderyhmälle voi viestiä vapaasti kielellä mitä suomalainen mies ymmärtää, Saarni naureskelee.

Tyylilleen uskollisesti Saarni vähän kukkoilee mainonnassa isoille merkeille, kuten viimeksi Finlaysonille ja Ikealle Tam-Silkin mainoksessa.

Seuraavaksi Kalsarit-brändiltä on tulossa muun muassa pitkiä alushousuja.

Firma etsii uusia jakelukanavia, ja mielellään Saarni näkisi pöksyt tyrkyllä vaikka varaosaliikkeissä ja rautakaupoissa.

– Olisi mukava nähdä ostaisivatko miehet niitä sellaisista paikoista itsekin, sillä suurimman osan kalsareista hankkii edelleen vaimo.

Tätä tietoa vasten Kalsa reiden kampanja on todella rohkea.

Värillä ei ole väliä kunhan se on musta

Suomalainen haluaa mustat alushousut, se on tutkittu juttu. Muuten Kalsareiden isä Tuomo Saarni myy boksereita omien mieltymystensä ohjaamana.

Kiintymys bambuisiin alushousuihin sai alkunsa viisitoista vuotta sitten vähemmän äijämäisissä merkeissä.

– Siskon tytöt keräsivät varoja ja ostin heiltä kymmenet bambubokserit. Ne eivät ole menneet miksikään.

Kun Saarni aloitti Tam-Silkissa pari vuotta sitten, hän huomasi, että firmassa valmistetaan samaa tavaraa.

– Ostin heti itselle ison pinon, mutta ajattelin jatkaa tuotekehitystä.

Saarnin mukaan kokomustat kalsarit on vaikea pukea hämärässä. Asuste saattaa mennä jalkaan sekä nurinpäin että väärinpäin.

Kalsareiden pesulapussa on epätavallinen viesti . Kuva: Tam-Silk
Kalsareiden pesulapun viestin voi lukea niinkin, että nosta nyt hyvä mies ne kalsarit pyykkikoriin. Kuva: Tam-Silk

Niinpä vaatealan ammattilainen muutti sepaluksen sisäsaumaan valkoisen ompeleen ja vyötärönauhan ulkoreunaan Kalsarit-tekstin. Kun sisänauha on vielä valkoinen, saa pöksyt jalkaansa oikein ilman silmälaseja ja loisteputkia.

Bambun puolesta puhuvat kestävyys, hengittävyys ja pehmeys. Ja niihin mahtuu vähän isompikin kankku, sillä suurin koko on 5XL.

Leimautuminen isojen miesten alushousuvalmistajaksi ei toimitusjohtajaa hirvitä.

– Meillä ei ole mitään menetettävää, brändi on jo valmiiksi pilalla, toimitusjohtaja virnistelee, ja jatkaa,

– Ensisijaisesti rohkaisen miettimään kaikissa ostopäätöksissä sitä, että voisiko tuote olla suomalainen. Päätös heijastuu suoraan kotimaisiin työpaikkoihin, Saarni painottaa.

1 KOMMENTTI

  1. Rouhea kampanja ja huomattu on. Ensimmäisen kappaleen ostamisen aiheuttama ponnistelu se stressaavin on. Jos tuote on istuva ja hyvä, niin näitä sitten jatkossa. Todellakin paikallinen tuote ja se on hienoa.

Kommentoi

Kirjoita kommenttisi
Kirjoita nimesi tähän