Pääuutiset | Uutiset

Useille Kangasalan Nysse-linjoille suunnitellaan muutoksia ensi vuodelle – lakkautuksia, uusia linjoja ja reittimuutoksia

Joukkoliikenteen matkat kallistuvat Tampereen seudulla jälleen toukokuun alussa. KS: Arkisto

Tampereen seudun joukkoliikenne suunnittelee reittimuutoksia kesäkaudelle 2022 ja talvikaudelle 2022-2023, Tampereen seudun joukkoliikenteen tiedotteessa kerrotaan. Reittimuutossuunnitelmat koskevat myös Kangasalle…


Tämä sisältö on Kangasalan Sanomien tilaajille

Tilaa lukuoikeus alkaen 3,50 €.

TilaaKirjaudu

7 kommenttiaKommentoi

  • M S12.11.2021 klo 09:54

    Milloin ruutanaan lähijunapysäkki??? Ihan uskomatonta, ettei se pysähdy kangasalla ollenkaan, kun kulkee tästä kuitenkin ohi ja jopa Orivedellä on KAKSI lähijunapysäkkiä! Ja myös kesäisin olisi kiva päästä ruutanasta suoraan kangasalan keskustaan, nyt ei pääse kuin koululais aikoihin eli aamulla ja iltapäivällä, kesäisin ei ollenkaan T. autoton ruutanalainen

  • JP12.11.2021 klo 11:30

    https://kangasalansanomat.fi/mielipide-matka-ruutanasta-joukkoliikenteella-keskustaan-on-melkoinen-seikkailu-toimiva-joukkoliikennelinja-toisi-monta-hyotya ... ja ratkaisu toimivalle joukkoliikenteelle kohti Kangasalan keskustaa on linjan 28 lakkauttaminen? Suhteellisesti toki 46 palvelee tuon jälkeen Ruutanalaisia paremmin.

  • Jyrki Uusmies12.11.2021 klo 11:44

    Miksi 48 ei kata koko itäistä Kangasalaa eli lähde Vehkajärveltä?

  • Pirjo12.11.2021 klo 19:29

    Kaukaa, kuten Kuhmoisista, soisi bussin kulkevan Kangasalan ohitustietä kiertelemättä Suoramaa. Ja mielellään vähintään Keskustorille, parempi Pyynikintorille.

  • Maagi13.11.2021 klo 12:11

    Lähijunapysäkin kustannukset ovat parin miljoonan luokkaa, asukaspohja ei ole riittävä Ruutanasta, se on selvitetty. Paikallisjuna tarvitsee aina tarpeeksi asukaspohjaa ja kaukojunat/Pendolinot ei voi pysähtyä joka seisakkeella.

    • Erkki16.11.2021 klo 10:11

      Nämä selvitykset kariutuvat aina siihen, että jokin taho ilmoittaa, että pari miljoonaa maksaisi. Näitä lukuja ei missään avata eikä kilpailuteta kevyempiä ratkaisuja pysäkkejä varten. Aika hankala ymmärtää miksi menisi pari miljoonaa, kun radan varrella on jo valmiiksi useampi entinen pysähdyspaikka. Ei kai niiden korjaaminen voi niin paljoa maksaa?

  • Ritu16.11.2021 klo 20:04

    Eikö joku vois kiertää terkkarin kautta,niinku oikeissa kaupungeissa? Kaikilla terkkarin käyttäjillä ei o omaa autoo, voi olla huono kävellä ja taksiinkaa( niinku siihe omaan autoon) ei rahaa.