Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttö­kokemuksen parantamiseksi. Lisätietoja.
Etusivu Uutiset KS-digi Tapahtumat Boksi Kuvat Blogit Ajankohtaista

Osuuspankki muuttaa konttoreidensa aukioloja

Uutiset - 8.4.2014 kello 12.54

Kangasalan Seudun Osuuspankki supistaa Sahalahden konttorin aukioloajan kolmeen ja Pohjan konttorin kahteen päivään viikossa.

– Pohjan ja Sahalahden konttoreiden aukiolopäivämuutoksiin vaikutti paitsi asiakaskäyntien vähentynyt määrä myös asiointiliikenteen aikataulut, toimitusjohtaja Jari Linjala kertoo.

Samalla pankki yhtenäistää kaikkien viiden konttorinsa aukioloajat samaksi kesäkuun alussa eli ne ovat avoinna konttoreiden aukiolopäivinä kello 10–16.30.

Puhelinpalvelut toimivat 9.30–16.30.

Pääkonttorissa Kangasalan keskustassa kassapalvelut ovat käytössä koko aukioloajan ja Pälkäneen, Sahalahden ja Pohjan konttoreissa kello 10–13.00.

Vatialan konttorin kassapalvelut päättyvät toukokuun lopussa. Konttori muuttuu pankki- ja vakuutusasioiden asiantuntija- ja neuvontakonttoriksi.

Konttoreiden maksu- ja ottoautomaatit toimivat entiseen tapaan myös konttoreiden ollessa suljettuina.

– Järjestelyjen takia ei vähennetä henkilökuntaa, eikä toimipisteiden määrää.

Rutiinit verkkoon

Sahalahden konttori on avoinna maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Pohjan konttori Kuhmalahdella palvelee puolestaan tiistaisin ja torstaisin.

– Pohjan konttorin palveluja myös parannetaan, kun aukiolopäivinä paikalla on kaksi toimihenkilöä yhden sijaan, toimitusjohtaja Jari Linjala kertoo.

Linjalan mukaan aukiolojärjestelyjen taustalla ovat asiakkaiden muuttuneet tarpeet. Asiantuntijapalvelujen kysyntä on kasvanut, kun taas rutiiniasiointi tapahtuu yhä enemmän verkossa.

– Tilastojemme mukaan pankin konttorissa asioidaan nykyisin kerran vuodessa ja mobiili- tai verkkopankin kautta 3-4 kertaa viikossa. Laskut ja käteisnostot hoidetaan 95 prosenttisesti muualla kuin konttoreissa.

Linjala kertoo, että pankki panostaa lisää verkkopalveluihin ja ottaa käyttöön muun muassa mahdollisuuden neuvotella kasvokkain toimihenkilön kanssa internetin välityksellä kesäkuun alusta.

Muutokset konttoreiden aukioloaikoihin ja asiantuntijapalveluihin panostamiseen ovat päättyneissä yt-neuvotteluissa sovittuja järjestelyjä, joiden tarkoitus on tehostaa pankin toimintaa ja kannattavuutta.

Kommentoi / Keskustele aiheesta

Kangasalan Sanomat edellyttää, että verkkokeskustelu käydään asiallisesti ja hyvässä hengessä. Poistamme kommentit, joissa loukataan ihmisarvoa, yllytetään rikokseen, rasismiin tai jotka ovat muutoin sopimattomia tai hyvien journalististen tapojen vastaisia.

~
Takaisin ylös